مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 09:502021-09-22فرهنگي

اربعین حسینی با طعم نذری های همدان 


کارشناس مردم شناسی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از برگزاری جشنواره پخت نذری های استان همدان در روز اربعین حسینی خبر داد.

  - ایسنا/همدان کارشناس مردم شناسی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از برگزاری جشنواره پخت نذری های استان همدان در روز اربعین حسینی خبر داد.

  فریبا نعمتی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه امسال نخستین روز از هفته گردشگری مصادف با اربعین حسینی است، اظهار کرد: به همین دلیل تصمیم گرفتیم جشنواره پخت غذاهای نذری را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه در استان تلاش زیادی برای ثبت غذاهای محلی صورت گرفته است، افزود: این جشنواره نیز در این راستا برگزار می شود تا غذاهای نذری همدان را شناسایی و از ظرفیت آنها برای ملی شدن بهره بگیریم.

نعمتی درباره پیشینه غذاهای نذری در ایران توضیح داد: پخت غذای نذری در ایران بیش از 500 سال قدمت دارد و از زمان حکومت صفویه پخت و پخش غذاهای نذری رونق بیشتری گرفته است.

کارشناس مردم شناسی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان اضافه کرد: در همدان نیز بر اساس فرهنگ بومی غذاهایی مانند شله زرد، آش، آبگوشت و برخی خورشت ها طبخ و پخش می شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اربعین حسینی با طعم نذری های همدان 

اربعین حسینی با طعم نذری های همدان